Dlaczego warto oglądać reklamy po włosku? Przypomnijmy najważniejsze powody:

1. są krótkie,

2. najczęściej nie są skomplikowane, a przy tym bywają zabawne,

3. łączą przekaz wizualny z językowym i kulturowym: słuchamy włoskiego, widzimy, jak zachowują się Włosi.

 

Dzisiaj Benetton, firma słynąca z reklam łamiących tabu i zaangażowanych społecznie.

Tutaj przeczytacie więcej o firmie.

Strona firmy: benettongroup.com

Oficjalny kanał Banettona na YouTube.

 

 

Obejrzyjmy reklamę firmy z 1984 roku, prosta w formie i w treści.

http://www.youtube.com/watch?v=TyQ7ibp1j5E

W kampanii UNHATE (przeciwko nienawiści) Benetton publikował zdjęcia całujących się osób. Oczywiście były to fotomontaże. Po protestach Watykanu wycofano zdjęcie papieża całującego imama, ale zdjęcie Berlusconiego całującego Merkel… bezcenne. Nie przytoczymy, jak Silvio określił kanclerz Merkel ze względu na zbyt dużą ilość wulgaryzmów.

 

 

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress