Dlaczego warto oglądać reklamy po włosku? Przypomnijmy najważniejsze powody:

1. są krótkie,

2. najczęściej nie są skomplikowane, a przy tym bywają zabawne,

3. łączą przekaz wizualny z językowym i kulturowym: słuchamy włoskiego, widzimy, jak zachowują się Włosi.

Dziś firma, której chyba nikomu przedstawiać nie trzeba: Fiat. (Przy okazji pamiętajmy, że samochód jest po włosku rodzaju żeńskiego, stąd la Fiat)

Oto jak przez lata zmieniało się logo firmy:

Obejrzyjmy kilka reklam.

Oto współczesna reklama Fiata Panda. Nawiązuje do kryzysu ekonomicznego, włoskiego zamiłowania do sztuki i towarów wysokiej jakość, a także zachęca do kupowania Fiata z przyczyn patriotycznych.

http://www.youtube.com/watch?v=heCVR7kKyRw

Reklama małego, ale pojemnego i łatwego do zaparkowania Cinquecento z 1957 roku:


Ostatnia z reklam, jakie obejrzymy, pokazuje kawał włoskiej historii. Wykorzystano w niej fragmenty filmu Nuovo Cinema Paradiso, a także zdjęcia z najważniejszych wydarzeń we włoskiej historii ostatnich lat. W komentarzach możecie przeczytać, że nie wszystkim się to podoba.

 

Dla zainteresowanych tematem polecamy parodię reklamy Fiata UNO:

 

Mnóstwo innych reklam Fiata znajdziecie na portalu YouTube.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress