Dlaczego warto oglądać reklamy po włosku? Przypomnijmy najważniejsze powody:
1. są krótkie,
2. najczęściej nie są skomplikowane, a przy tym bywają zabawne,
3. łączą przekaz wizualny z językowym i kulturowym: słuchamy włoskiego, widzimy, jak zachowuja się Włosi.
W dzisiejszych reklamach wracamy do kawowej tematyki i obejrzymy spoty Lavazzy.
Firma powstała w Turynie, w 1895 roku. Założycielem był oczywiście pan Lavazza – Luigi. Tutaj przeczytacie więcej o firmie.
Oficjalna strona Lavazza: lavazza.it
Reklamy Lavazzy są z założenia zabawne, nie są więc bardzo proste. Oglądamy.
Trochę romantyzmu przerwanego przez nieznajomość angielskiego:
Za nieznajomość zasad czasem trzeba płacić, nawet w raju:
I na koniec reklama z 2004 z Nino Manfredim (wspaniałym włoskim artystą, aktorem, pisarzem), który niestety zmarł również w 2004. W reklamie wymienia czerwone produkty, na których opiera się włoska kuchnia. A co tam robi kawa? Zobaczcie.
http://www.youtube.com/watch?v=0R_1GwmWVX8
Więcej reklam znajdziecie na YouTube. Jeśli uda Wam się upolować coś ciekawego, dajcie znać.